Samodzielny Publiczny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Nowym Wiśniczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://przychodnia-wisnicz.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 20 kwietnia 2015 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 28 marca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Zamieszczone na stronie internetowej informacje publiczne, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań SPG ZOZ.
- Zamieszczone na stronie internetowej ośrodka informacje publiczne, w postaci załączników wykonane są w formie skanów (z uwagi na charakter informacji publicznej), plików word, excel, pdf.
- Mapa placówek medycznych jest częściowo dostępna.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 30 marca 2021 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 21 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Katarzyna Gnyla, biuro@przychodnia-wisnicz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 14 612-87-92. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do koordynatora odpowiedzialnego za sprawy dostępności w naszym Ośrodku: p. Sylwia Ropek - majlowo: sylwia.ropek@przychodnia-wisnicz.pl lub telefonicznie +48 14 612-87-92.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
• swoje imię i nazwisko,
• swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
• dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
• opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 14 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa skarg wniosków związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlem do kierownictwa naszej Przychodni:
Samodzielny Publiczny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Nowym Wiśniczu, ul. Podzamcze 4
32-720 Nowy Wiśnicz:
mail: biuro@przychodnia-wisnicz.pl
telefon: +48 14 612 87 92,
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego Ośrodka:
- mgr Katarzyna Gnyla,
- Adres: ul. Podzamcze 4, 32-720 Nowy Wiśnicz,
- majl: biuro@przychodnia-wisnicz.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Przychodnia Zdrowia w Nowym Wiśniczu
Adres
Małopolska
Bocheński
Nowy Wiśnicz
Nowy Wiśnicz
Podzamcze 4
32-720 Nowy Wiśnicz
Parking
Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 10 metrów.
Parking jest bezpłatny.
Bezpośrednio przy ulicy Kmitów znajduje się: podjazd i miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych/starszych/z niepełnosprawnościami narządu ruchu oraz narządu wzroku oraz ich opiekunów.
Pies asystujący
Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
Do budynku prowadzą 3 wejścia oznaczone literami A, B i C
A - od ulicy Podzamcze
B,C - od ulicy Kmitów
Do wejść A i B prowadzą schody.
Przy schodach do wejścia B znajduje się podjazd z poręczami dla osób ze szczególnymi potrzebami umożliwiający wjazd do głównego budynku.
Dla pacjentów ze szczególnymi potrzebami przeznaczone jest wejście B.
Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
Przestrzeń za wejściem
Rejestracja Ogólna znajduje się na lewo od wejścia B - od ulicy Kmitów.
Na wprost wejścia B znajduje się winda dla osób na wózkach chcących skorzystać z usług na pierwszym piętrze budynku.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych - parter niski budynku na wprost Rejestracji Ogólnej.
Podłogi w ciągach komunikacyjnych równe, wypoziomowane, antypoślizgowe, niepowodujące odbicia światła i uporządkowane kolorystycznie z podziałem na strefy
Oznakowanie dotykowe przeznaczone do wzbudzenia czujności osób niewidomych i niedowidzących tzw. ścieżki dotykowe składające się z pól uwagi ( guzy dotykowe, maty z guzami dotykowymi) - na schodach przy wyjściach oraz przed windą.
W budynku znajdują pętle indukcyjne - stacjonarne w Rejestracjach a przenośne według zgłoszonego zapotrzebowania.
W pomieszczeniach budynku oznaczono drogi ewakuacyjne. Obowiązuje wewnętrzna procedura zapewniająca bezpieczną ewakuację z budynku wszystkim osobom się w nim znajdującym, w tym ze szczególnymi potrzebami
Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
Punkt obsługi znajduje się W Rejestracji Ogólnej
Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
Ciągi poziome
Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
Możesz skorzystać z windy.
Schody
Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Stopnie są oznaczone kontrastowo
Przed schodami znajdują się dotykowe pasy ostrzegawcze.
Winda
Drzwi musisz otworzyć ręcznie
Szerokość drzwi wynosi 90 centymetrów
Winda znajduje się w budynku
Pomieszczenia
Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych - parter niski budynku na wprost Rejestracji Ogólnej.
Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dodatkowe informacje
- Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..